ARTISTS


Extra Life (US)
Kult Koruth & Natálie Pleváková
Antez (FR)
Freddy Ruppert (ex-Former Ghosts)
Jadran
Too Much Morricone DJs

for English scroll down


EXTRA LIFE
Extra Life je autorským konceptem a dlouholetou uměleckou vizí Charlieho Lookera, newyorského skladatele, zpěváka a kytaristy, který je od počátku nultých let úzce spjat s brooklynskou avantgardní scénou. Looker vzešel z akademického prostředí – skladbu studoval pod vedením Anthonyho Braxtona a Alvina Luciera – a jako kytarista i zpěvák se výrazně etabloval v postminimalistické/noise formaci Zs. Méně známým faktem je, že se Looker společně s členy Zs v roce 2005 zúčastnil rezidence Ostravské dny nové hudby, přičemž sám Petr Kotík pro tuto skupinu zkomponoval skladbu For Zs, která zde tehdy zazněla.

Lookerova kariéra představuje bohatou síť avantgardních projektů a spoluprací napříč newyorskou experimentální scénou. Mezi nejvýraznější jména, s nimiž spolupracoval, patří mj. Glenn Branca, Mick Barr, Tyondai Braxton (Battles), Mary Halvorson, John Zorn, Chuck Stern, M. Lamar, Lingua Ignota nebo Nat Baldwin.

Extra Life vznikli v letech 2006–2007, v době, kdy Looker opouštěl Zs, neboť toužil vytvořit něco radikálně osobního a zároveň formálně přesahujícího žánrové hranice. Přinesl s sebou hybridní hudební jazyk – syntézu vlivů staré evropské hudby (Ars Nova, středověká modální harmonie, gregoriánský chorál, polyfonie), rytmické a formální komplexity a textů oscilujících mezi mystikou, tělesností a morální úzkostí. Skladby Extra Life vycházejí z principů staré hudby, ale jsou zahuštěny disonancemi, neobvyklými metrickými posuny a vrstevnatou instrumentací. Vokální linky často evokují liturgické zpěvy, zatímco doprovod osciluje mezi současnou vážnou hudbou, metalem a math rockem. Jako by se Guillaume de Machaut setkal se Swans.

Hudba Extra Life se programově vzpírá dichotomii „vysokého“ a „nízkého“ umění. Lookerova estetika je v mnoha ohledech inkluzivní, avšak přitom náročná. V textech se mísí upřímná víra s ironií, duchovní hledání s tělesnou krizí; často se objevuje motiv těla jako hříšného i posvátného objektu, trauma ze ztráty spirituální tradice a touha po transcendenci v sekulárním světě.

Mezi lety 2008 a 2012 vydali Extra Life čtyři alba a intenzivně koncertovali po USA i Evropě. Vystoupili například na festivalech Primavera Sound (Španělsko), Moers (Německo), Villette Sonique (Francie), Bad Bonn (Švýcarsko) či Ostinato (Česká republika). Sdíleli pódia se skupinami a umělci jako Sonic Youth, Ariel Pink, Deerhoof, Owen Pallett, Deerhunter nebo Chelsea Wolfe. Do roku 2012 kapela fungovala v několika proměnlivých sestavách a se stále se vyvíjejícím zvukem.

V roce 2013 dal Looker projektu pauzu a zaměřil se na jiné hudební směry – tvrdší estetiku v kapele Psalm Zero i lyričtější polohy v projektu Seaven Teares, v němž opět rezonují vlivy staré hudby. Paralelně vydal orchestrální album Simple Answers.

Návrat Extra Life přišel v roce 2022 s albem Secular Works Vol. 2 – po více než dekádě ticha. Nová inkarnace kapely neztratila nic ze své intenzity. Naopak – působí temněji, osobněji, snad i mystičtěji. Looker se zde nejen vyrovnává s otázkami víry, smrti a tělesnosti, ale také reflektuje kulturní kolaps a ztrátu spirituální kontinuity v postmoderním světě.

V roce 2023 na něj navázalo zatím poslední album The Sacred Vowel, které je zvukově odlišnější, avšak tematicky neméně naléhavé. Hudebně se přiklání k introspektivnějším, ambientnějším a vokálně expresivnějším strukturám – jako by Looker dále rozvíjel koncept „sekulární spirituality“ ve stále jemnějších odstínech.

Na aktuálním evropském turné doprovázejí Charlieho Lookera hudebníci Toby Driver (Kayo Dot, Ultraphauna, Secret Chiefs 3), Timba Harris (Ultraphauna, Secret Chiefs 3, Estradasphere) a Cameron Wisch (Porches, The Fiery Furnaces, Ra Ra Riot).

https://extralife.bandcamp.com/merch



KULT KORUTH & NATÁLIE PLEVÁKOVÁ
Premiéra tria vzniklého výhradně pro tuto událost – hudební skladatelka a sound artistka Natálie Pleváková rozšíří zavedené duo Kult Koruth.

Za projektem Kult Koruth stojí Michael Nechvátal, hudebník a autor na poli analogové elektroniky a modulární syntézy , a vizuální umělkyně, performerka a hudebnice Anna Ruth (Koruth). Nechvátal působí i sólově jako Kult Masek, je členem kolektivu Raw Deal, noisového dua Jasnovidec a tvrdého jádra labelu Stoned To Death.

https://kultmasek.bandcamp.com/album/kult-koruth

Natálie Pleváková je hudební skladatelka, zvuková umělkyně a sound designérka, absolventka Janáčkovy akademie v Brně v oboru Multimediální kompozice a katedry Hudební vědy Masarykovy univerzity.

Ve své tvorbě se zabývá zkoumáním východisek elektronické hudby současnosti a reflexí její pozice v post-digitální sféře – zkoumá zvukový narativ jako kompoziční strategii a hledá cesty, jak se vymanit z časového determinismu hudby i z fragmentovaného hudebního vnímání, které vychází ze subjektivní zkušenosti posluchače.

Spolupracuje s divadly – s její scénickou hudbou se lze setkat ve Studiu Hrdinů, divadle Ponec či brněnském HaDivadle, vytváří zvukový design pro podcasty a podílí se na AV projektech s výtvarnými umělci (Jan Matýsek, Barbora Kleinhamplová, Adam Vačkář).

V současnosti píše operu o utajované člence amerického klanu Kennedyů a působí jako dramaturgyně festivalu a rezidenčního programu Sanatorium Sonorum, který se zaměřuje na současnou hudbu a zvukové umění. Vedle vlastní umělecké činnosti se věnuje také pedagogické práci.

https://www.natalieplevakova.cz

https://vltava.rozhlas.cz/kdyby-muzi-prenechali.../10



ANTEZ
Francouzský perkusionista, skladatel, zvukový umělec a performer, který experimentuje s akustickými jevy prostřednictvím jejich výrazného fyzického účinku a vnímání. Jeho performance jsou výsledkem radikálního výzkumu fyzických vlastností zvuku a jeho interakcí s prostorem a člověkem. Krom hudebního a zvukového umění, se Antez věnuje v různých podobách také divadlu, tanci a filmu. Mezi výrazné Antezovi spolupráce patří jména jako Yann Gourdon, Seijiro Murayama, Tim Hodgkinson, Joris Ruhl nebo Jérôme Noëtingerer.



NO ES je Antézův současný zvukový projekt – akce, jenž překračuje hranice všeho. Sám o ní referuje: "Není to koncert, není to performance, není to zvuková masáž; není to drone, není to hluk, improvizace ani současná hudba; není to cirkusové číslo ani choreografie; není to satanistický rituál, ani focení či natáčení pro vaše mobily. Je to No Es – a to je něco, co může být za hranicí vašeho chápání."

Základem této zvukové akce je rozehrát sympatie rezonující struktury prostoru, formované jeho architektonickou jedinečností, přičemž narativní linie zůstává propustná vůči přítomnému okamžiku. Toho je dosaženo výhradně akustickými prostředky, zvuk je generován pohybem těla.

Jeho původní inspirace k produkci souvislého zvuku pomocí perkusivního nástroje se vyvinula skrze zkoumání akustických vlastností konkrétních prostorů, ve kterých performance probíhá. Na cestách a během rezidenčních pobytů sbírá různé předměty a nástroje, ze kterých postupně vytvořil verzi této skladby, kterou lze hrát na velký buben, jenž slouží jako akustický zesilovač. Antez rozvíjí důvěrný vztah s vibrujícími materiály – tyto vibrace musí vnímat ve svém těle na různých úrovních, aby mohl koordinovat své pohyby a postoje. Jako lučištník v Kyudu ladí mysl k tomu, co dělá. Aby těmto vibracím vdechl život, od roku 2008 využívá tzv. dextrocentrickou circumambulaci (otáčivý pohyb ve směru hodinových ručiček kolem centra bubnu).

Výsledné zvuky bývají často přirovnávány ke zvukům produkovaným syntezátory nebo k intenzitě orchestru. Jejich konkrétní podoba ale závisí na odrazivosti okolních povrchů a objemu prostoru, ve kterém se performance odehrává.

Zvuky, které vznikají, mají nezvyklou zvukovou texturu a vymykají se běžnému spektru perkusních nástrojů. Testují hranice lidského vnímání — pohybují se od infrazvuků po ultrazvuky a pracují s fázovými posuny. Vstupují do nitra hmoty skrze mikrovibrace a často přinášejí sluchovou saturaci hustotou šumu. Jejich proudění evokuje zároveň zadržení i přebytek, ponoření i bezčasí.

Antez pracuje s principy trpělivosti, napětí a pozornosti, inspiruje se industriálním prostředím, přírodními procesy i tradičními perkusivními technikami. Jeho práce osciluje mezi rituálností a konceptuálním minimalismem, přičemž vychází z hlubokého zkoumání akustiky a haptického vztahu k materiálům.

www.antez.org




FREDDY RUPPERT
Původem americký hudebník a producent dlouhodobě usazený v ČR, nejvíce známý jako hlavní postava (post–industrial/darkwave) projektu Former Ghosts, na kterém spolupracoval mimo jiné s členy Xiu Xiu a Zola Jesus. Po ukončení projektu Former Ghosts pokračoval Ruppert v sólové tvorbě skrze experimentální AV projekty.

V poslední době pracuje nejvíc se zvukem, textem, fotografií a videem. V jeho novějších audiovizuálních performancích se často prolínají izolované ambientní momenty z filmů převážně hororových žánrů 70. a 80. let s rodinnými fotografiemi a skrolovaným textem. Vše přetváří do osobního filmového vyprávění, kombinovaného s vrstevnatým zvukem a ambientními syntezátorovými motivy.

Tato díla se intenzivně zabývají tématy smutku, ztráty, úzkosti spojené se ztrátou a všeprostupujícího pocitu tísně. Mohou být místy drsná a abstraktní, jindy zase melodická a dojemná.

Jeho album The Inner Room, vydané u labelu Stoned To Death, odkazuje k umělcům jako Barry Adamson a navazuje na tradici fiktivních filmových soundtracků.



https://freddyruppert.bandcamp.com



JADRAN
Performativní duo z ČB, původně hardcorový projekt (zpěv, kytara, sampler), který se postupně proměnil ve špinavý oldschool rave s EBM, EDM a noise backgroundem. Na táborském vystoupení lze očekávat něco z již ověřeného, nebo uplně nový tvar, na kterém Jadran usilovně pracují.

https://jadranperformance.bandcamp.com



TOO MUCH MORRICONE DJS
Djské duo založili Freddy Ruppert a Jakub Ďuraško (Stoned to Death Records). Ve svých vinyl dj setech se věnují selekci italské a světové filmové, televizní a library music s příležitostnou odbočkou k exotice či gotickému popu.



Od letošního ledna provozují pravidelný pořad na Rádiu Punctum.


https://radiopunctum.cz/shows/too-much-morricone

⸻ English 

EXTRA LIFE
Extra Life is the brainchild and long-standing artistic vision of Charlie Looker, a New York-based composer, singer, and guitarist closely associated with the Brooklyn avant-garde scene since the early 2000s. A graduate of Wesleyan University, Looker studied composition under Anthony Braxton and Alvin Lucier. He made a significant mark as a guitarist and vocalist in the post-minimalist/noise ensemble Zs. Notably, in 2005, Looker and members of Zs participated in a residency at the Ostrava Days of New Music, during which Petr Kotík composed the piece “For Zs” specifically for the group.

Looker’s career encompasses a rich network of avant-garde projects and collaborations across New York’s experimental scene. He has worked with prominent figures such as Glenn Branca, Mick Barr, Tyondai Braxton (Battles), Mary Halvorson, John Zorn, Chuck Stern, M. Lamar, Lingua Ignota, and Nat Baldwin.

Formed between 2006 and 2007, Extra Life emerged as Looker departed from Zs, aiming to create something deeply personal and formally transcending genre boundaries. The project introduced a hybrid musical language—a synthesis of influences from early European music (Ars Nova, medieval modal harmony, Gregorian chant, polyphony), rhythmic and formal complexity, and lyrics oscillating between mysticism, corporeality, and moral anxiety. Extra Life’s compositions draw from principles of early music but are enriched with dissonances, unusual metric shifts, and layered instrumentation. Vocal lines often evoke liturgical chants, while the accompaniment fluctuates between contemporary classical music, metal, and math rock—imagine Guillaume de Machaut meeting Swans.

Extra Life’s music deliberately challenges the dichotomy of “high” and “low” art. Looker’s aesthetic is inclusive yet demanding. His lyrics blend sincere faith with irony, spiritual questing with bodily crisis; recurring themes include the body as both sinful and sacred, the trauma of losing spiritual tradition, and the yearning for transcendence in a secular world.

Between 2008 and 2012, Extra Life released four albums and toured extensively across the USA and Europe, performing at festivals like Primavera Sound (Spain), Moers (Germany), Villette Sonique (France), Bad Bonn (Switzerland), and Ostinato (Czech Republic). They shared stages with artists such as Sonic Youth, Ariel Pink, Deerhoof, Owen Pallett, Deerhunter, and Chelsea Wolfe. Until 2012, the band operated with various line-ups and an ever-evolving sound.

In 2013, Looker paused the project to explore other musical directions—the harsher aesthetics of Psalm Zero and the more lyrical tones of Seaven Teares, which again resonate with early music influences. Concurrently, he released the orchestral album “Simple Answers.”

Extra Life returned in 2022 with the album “Secular Works Vol. 2,” marking over a decade of silence. The new incarnation of the band retained its intensity, appearing darker, more personal, and perhaps more mystical. Here, Looker confronts questions of faith, death, and corporeality, reflecting on cultural collapse and the loss of spiritual continuity in a postmodern world.

In 2023, they followed up with their latest album, “The Sacred Vowel,” which, while sonically distinct, is thematically equally urgent. Musically, it leans towards more introspective, ambient, and vocally expressive structures—as if Looker continues to develop the concept of “secular spirituality” in increasingly subtle shades.

On the current European tour, Charlie Looker is accompanied by musicians Toby Driver (Kayo Dot, Ultraphauna, Secret Chiefs 3), Timba Harris (Ultraphauna, Secret Chiefs 3, Estradasphere), and Cameron Wisch (Porches, The Fiery Furnaces, Ra Ra Riot).

https://extralife.bandcamp.com/merch



KULT KORUTH & NATÁLIE PLEVÁKOVÁ
A trio formed exclusively for this occasion makes its premiere – composer and sound artist Natálie Pleváková joins the established duo Kult Koruth.

Kult Koruth is the joint project of Michael Nechvátal, a musician and creator working in the field of analog electronics and modular synthesis, and Anna Ruth (Koruth), a visual artist, performer, and musician.

Nechvátal also performs solo under the name Kult Masek, and is a member of the Raw Deal collective, the noise duo Jasnovidec, and a core figure of the Stoned To Death label.

https://kultmasek.bandcamp.com/album/kult-koruth

Natálie Pleváková is a composer, sound artist, and sound designer. She studied Multimedia Composition at the Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, as well as Musicology at Masaryk University.

In her work, she explores the foundations of contemporary electronic music and reflects on its role in the post-digital sphere – examining sound narrative as a compositional strategy and seeking ways to escape both the temporal determinism of music and the fragmented modes of listening shaped by individual experience.

She collaborates with theatre institutions – her stage music has been featured at Studio Hrdinů, Ponec Theatre, and HaDivadlo in Brno – and also creates sound design for podcasts and works on audiovisual projects with visual artists such as Jan Matýsek, Barbora Kleinhamplová, and Adam Vačkář.

She is currently writing an opera about a hidden member of the American Kennedy clan and serves as a dramaturge for Sanatorium Sonorum, a festival and residency program focused on contemporary music and sound art. In addition to her artistic practice, she is also active in teaching.

https://www.natalieplevakova.cz

https://vltava.rozhlas.cz/kdyby-muzi-prenechali.../10



ANTEZ
A French percussionist, composer, sound artist, and performer who explores acoustic phenomena through their pronounced physical effect and perception. His performances result from a radical investigation into the physical nature of sound and its interaction with space and the human body. Beyond music and sound art, Antez also engages with theatre, dance, and film in various forms. Notable collaborations include work with Yann Gourdon, Seijiro Murayama, Tim Hodgkinson, Joris Rühl, and Jérôme Noetinger.

ANTEZ: NO ES
Antez is returning to Ostinato after ten years, will present an singular sonic performance in Tábor – an event titled “NO ES”, of which he says:

“It is not a concert, it is not a performance, it is not a sound massage; it’s not drone music, it’s not noise, improvisation, or contemporary music; it’s not a circus act or choreography; it’s not a satanic ritual, nor is it a photo or video shoot for your smartphones. It is No Es – and that can only be beyond your comprehension.”

At the heart of this sonic action is the act of resonating with the architectural singularity of the performance space – activating the room’s resonant structure in sympathy. The narrative of the piece remains open to the present moment. The sound is generated solely through acoustic means, using only the movement of the body.

Antez’s original inspiration to produce a continuous sound using a percussive instrument evolved through a process of investigating the acoustic properties of the spaces in which he performs. While travelling and during artist residencies, he has collected various objects and implements, gradually shaping a version of the piece played on a large drum that functions as an acoustic amplifier. He cultivates an intimate relationship with vibrating materials – perceiving these vibrations throughout his body to coordinate posture and motion.

Like an archer in Kyudo, he tunes his mind to the action. Since 2008, he has used what he calls dextrocentric circumambulation – a clockwise circular motion around the center of the drum – to bring these vibrations to life.
The resulting sounds are often compared to those produced by synthesizers or to the immersive force of an orchestra. Yet their character is fundamentally shaped by the reflectivity of surrounding surfaces and the volume of the space in which they are performed.

These sounds possess unusual textures, escaping traditional percussive registers. They test the limits of perception, ranging from infrasonic to ultrasonic frequencies, playing with phase shifts. They penetrate the intimacy of matter through microvibrations, often saturating the auditory field with dense noise. Their flow evokes both tension and excess, immersion and timelessness.

Antez works with principles of patience, tension, and attention. He draws inspiration from industrial environments, natural processes, and traditional percussive techniques. His work oscillates between ritualistic expression and conceptual minimalism, grounded in a deep investigation of acoustics and the tactile relationship to materials.

http://www.antez.org



FREDDY RUPPERT
Originally an American musician and producer now based in the Czech Republic, Freddy Ruppert is best known as the central figure of the post-industrial/darkwave project Former Ghosts, which featured collaborations with members of Xiu Xiu and Zola Jesus. After concluding Former Ghosts, Ruppert continued his solo work through experimental audiovisual projects.

Recently, he has been working extensively with sound, text, photography, and video. His newer audiovisual performances often intertwine isolated ambient moments from films—primarily horror genres of the 70s and 80s—with family photographs and scrolling text. He transforms everything into a personal cinematic narrative, combined with layered sound and ambient synthesizer motifs.

These works intensely explore themes of grief, loss, anxiety associated with loss, and an all-encompassing sense of unease. They can be harsh and abstract at times, yet melodic and poignant at others.

His album “The Inner Room,” released on the Stoned To Death label, references artists like Barry Adamson and continues the tradition of fictional film soundtracks.

https://freddyruppert.bandcamp.com



JADRAN
A performative duo from České Budějovice, originally a hardcore project (vocals, guitar, sampler), which has gradually transformed into a raw, old-school rave act with EBM, EDM, and noise influences. Their Tábor performance may feature familiar material—or take on a completely new form that Jadran have been developing with focus and intensity.

https://jadranperformance.bandcamp.com



TOO MUCH MORRICONE DJS
The DJ duo was founded by Freddy Ruppert and Jakub Ďuraško (Stoned to Death Records). In their vinyl DJ sets, they focus on selecting Italian and international film, television, and library music, with occasional detours into exotica and gothic pop.

Since January of this year, they have been hosting a regular show on Radio Punctum.

https://radiopunctum.cz/archive/20250522_toomuchmorricone

using allyou.net